CORRELATION AND REGRESSION ANALYSIS OF INFLUENCE OF FACTORS OFMARKETING ENVIRONMENT ON THE ORGANIZATION
Keywords:
correlation; regression; equation; marketing environment; knitting market; conditional organizationAbstract
The article deals with the application of correlation and regression method of mathematical statistics as
one of the quantitative methods of analysis of influence of factors of the marketing environment on activity of
the industrial enterprise of JSC "March 8".
On the basis of the correlation analysis the most significant factors affecting the efficiency of the
enterprise are determined. Based on the regression analysis, the regression equation is constructed, which allows
us to consider the main vectors of strategic development of the enterprise
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Электронный научный журнал "Научные тенденции"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.