STUDENT ENGAGEMENT IN LEARNING AT THE LECTURE
Keywords:
activation, creative thinking, speech-and-thinking activity, Power Point presentation, teaching techniques, ways to engage, SMART lectureAbstract
The article discusses a strategy for ensuring student engagement in learning the content of the lecture in a foreign language. This strategy is designed to increase the efficiency of this form of the educational process in a higher educational institution. The purpose of this research is to study the ways of student engagement in actual learning at the lecture. The paper presents the results of students’ assessment of teaching techniques.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Электронный научный журнал "Научные тенденции"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.