THE ESSENTIAL CHARACTERISTICOF THE SYSTEM OF PEDAGOGICAL METAKNOWLEDGE
Keywords:
knowledge system; metaknowledge; metaknowledge approach; pedagogical metaknowledgeAbstract
The article is devoted to the consideration of the system of metaknowledge as the indicative framework for
learning, which provides the transition from the current practices of knowledge fragmentation to the holistic figurative
perception of learning material. It justifies the application of the system of metaknowledge in the study of pedagogical
disciplines that provides mastering of the activity methods, which are applicable both in the educational process and
real-life situations.
Ref.: 12 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Педагогические науки. Психологические науки. Филологические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.