CROSS-CULTURAL INTERACTIONAS A CONDITION FOR TEACHING ADULTS A FOREIGN LANGUAGE
Keywords:
cross-cultural interaction; dialogue of cultures; multiidentity; intercultural communicationsAbstract
The article analyzes significance and meaning of cross-cultural interaction and usage of “cultural dialogue” in the context of adult foreign language teaching. It is considered the influence of motives on the adult foreign language
mastering. It is determined the possibilities of application of various components of the language learning culture in order to introduce the learners into a profound and informed educational process. Particular attention was appealed to the psychological and pedagogical barriers, that can distract adults from sufficient language learning, the ways of their tackling and the usage of communicative rules in adult education.
Ref.: 18 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Педагогические науки. Психологические науки. Филологические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.