КОНЬ ЯК ПЕРСАНАЖ МАСТАЦКАЙ АНІМАЛІСТЫКІЎ МІЖЛІТАРАТУРНЫМ КАНТЭКСЦЕ

Авторы

  • А. І. Белая Установа адукацыі «Баранавіцкі дзяржаўны ўніверсітэт» Автор
  • Н. Ч. Іваноўская Установа адукацыі «Баранавіцкі дзяржаўны ўніверсітэт» Автор

Ключевые слова:

анімалістычны вобраз; эстэтычны антрапамарфізм; гіпатэтычны псіхалагізм; тып персанажа; антрапаморфны наратар; «аўтабіяграфія каня»; міжлітаратурная камунікацыя.

Аннотация

У артыкуле разглядаецца актуальнае пытанне даследавання анімалістычнай вобразнасці ў літаратуры як
аднаго з рэзерваў і імпульсаў развіцця сучаснага гуманізму; прасочваецца дынаміка развіцця беларускай
мастацкай анімалістыкі ў яе рэалістычным кірунку; асэнсоўваецца праблема літаратурных сувязей і ўплываў
у стварэнні анімалістычных вобразаў. Разглядаюцца творы беларускай, рускай, яўрэйскай, англійскай літаратур,
загалоўкавым персанажам якіх з’яўляецца конь: «Біяграфія Косача» У. Сыракомлі, «Буланы» К. Чорнага, «Хал-
стамер» Л. Талстога, «Мафусаіл» Шолам-Алейхема, «Чорны прыгажун» Г. Сьюэл. Вызначаюцца асноўныя фор-
мы і прынцыпы функцыянавання дадзенага анімалістычнага вобраза, у сувязі з чым інтэрпрэтуюцца паняцці «эстэ-
тычны антрапамарфізм», «гіпатэтычная псіхалогія каня»; аналізуецца адметнасць перадачы адчуванняў жывой
істоты як варыянт псіхалагізму; робяцца высновы пра характар пераемнасці і ролю міжлітаратурных уплываў.

Биография автора

  • А. І. Белая, Установа адукацыі «Баранавіцкі дзяржаўны ўніверсітэт»

    доктар філалагічных навук, дацэнт

Загрузки

Опубликован

2025-01-30

Выпуск

Раздел

ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ. Литературоведение