MANAGEMENT ACCOUNTING OF COSTS (EXPENSES) AND INCOMEFROM THE SALE OF GOODS WHEN PROVIDING MARKETING TOOLSTO STIMULATE SALES
Keywords:
management accounting; costs; expenses; revenues; marketing tools to stimulate salesAbstract
The article gives a definition of the term “costs of marketing tools to stimulate sales”, defines the approximate composition of the costs of marketing activities and clarifies their classification. The article considers the procedure for management accounting of costs (expenses) and income from the sale of goods when providing marketing tools to stimulate
sales. This procedure makes it possible to form an information base for analyzing incentive measures and making effective management decisions in relation to providing buyers with marketing tools to stimulate sales.
Fig. 1. Table 1. Ref.: 11 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Исторические науки и археология. Экономические науки. Юридические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.