PEST ANALYSIS THE MACRO ENVIRONMENT OF THE INDUSTRY MARKETLIGHT INDUSTRY ENTERPRISES OF THE REPUBLIC OF BELARUS
Keywords:
PEST analysis; marketing environment; light industry; marketing strategiesAbstract
Тhe article considers an example of the application of one of the most common types of qualitative marketing
analysis of the enterprise macro environment: PEST-analysis. The analysis is carried out on the real situation in the
industry market of light industry enterprises of the Republic of Belarus. Based on the analysis, the dominant marketing
strategies in the framework of competition are determined.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Электронный научный журнал "Научные тенденции"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.