THE FORMATION OF A STRATEGIC MODEL ANALYSISOF THE FIVE COMPETITIVE FORCES OF M. PORTER ON THE EXAMPLEOF ORGANIZATION
Keywords:
market; knitwear; competition; the model of M. Porter; conditional organizationAbstract
The article analyzes the situation on the domestic industry market of knitwear in the Belarus, determines
the specificity of this market, the degree of sectoral competition, vied the main competitive forces witch affect to
the activities of conditional organization. On the basis of this analysis, the strategic model of M. Porter's competitive forces was formed and the aims of improvement of marketing activity directed on decrease in pressure from
competitors are outlined.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Электронный научный журнал "Научные тенденции"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.