FORMATION of COMMUNICATION CHANNELS BASED on the MOTIVATIONAL THEORY of A. MASLOW
Keywords:
motive, communication channel, seasonal demand product, passive demand service, Maslow's theoryAbstract
The article offers a systematic approach to the formation of demand for goods (services) in
the consumer markets of seasonal and passive demand goods. Various types of communication
channels are considered that can influence a certain motive in order to develop the need to purchase
these goods, thereby increasing the demand for them. An example of the formation of tools for
product promotion based on the motivational theory of A. Maslow is given.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Электронный научный журнал "Научные тенденции"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.