Testing the gender-role training of high school age girls
Keywords:
gender roles upbringing, senior school age girls, gender, the preparatory stage, the basic stageAbstract
The necessity of bringing up senior school age girls' gender role behaviors as the condition of their successful
socialization and familyvalues formation providing professional and personal self-realization of adolescents in future has
been grounded. The essential characteristics of girls' gender role behaviors and breeding have been considered. The need
for the focused bringing up of the senior school age girls' gender role behaviors through teaching school subjects,
particularlyEnglish, has been experimentally proved.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Педагогические науки. Психологические науки. Филологические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.