CONSULTING FUNCTION OF THE UNIVERSITY:TRENDS AND PERSPECTIVES OF IMPLEMENTATION
Keywords:
consulting function of the University; consulting as a pedagogical technology; latent realizability of the function; content analysisAbstract
According to the author’s suggestion, since the emergence of higher education, the consulting function is used
for service provision of its processes, which is present in the latent state as part of the leading functions of the
educational institution. Using the content analysis, the author justifies this assumption from the positions of the
systemic and structural approach. The results of the analysis of scientific literature and questionnaires state the list of
implemented by the University processes that need the consulting support. The implementation of the University’s
consulting function is offered in the form of consulting as a pedagogical technology that contributes to the innovative
development of the University.
Table 6. Ref.: 10 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Педагогические науки. Психологические науки. Филологические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.