RELATIONSHIP OF PATERNAL ATTITUDE AND COMMUNICATION SKILLS OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Keywords:
communication; communication skills; father’s attitude; autism; autism spectrum disordersAbstract
The article presents a theoretical review of the problem of paternal attitude towards a child with developmental disabilities. The perspectives of studying the parental (father’s) attitude towards a child with autism are shown. The present study aims to establish the relationship between parental (paternal) attitude and the development of communication skills of autistic children. The results of the study can be used both to optimize parent-child relationships in families with an autistic child, and to develop communication skills of children with autism spectrum disorder (ASD).
Fig. 1. Table 1. Ref.: 5 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Педагогические науки. Психологические науки. Филологические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.