PECULIARITIES OF THE PERCEPTIVE ASPECT OF FOREIGN LANGUAGE TEACHER INTERCULTURAL COMMUNICATION
Keywords:
individualism; intercultural communication; intercultural mediation; parity of value systems; equality; privacyAbstract
The society demands to train foreign language teachers for intercultural communication. Using the data of ethnographic studies of the Belarusian and American cultures, a comparison of a number of national values and characteristics was carried out which made it possible to identify the peculiarities of the perceptive aspect of intercultural communication of foreign language teacher. The article emphasizes its role as an intercultural mediator, interpreter and retranslator of cultures in social and professional activities.
Ref.: 30 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Педагогические науки. Психологические науки. Филологические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.