ACCOUNTING OF DISCOUNTS WHEN SELLING GOODS ON MARKETPLACES
Keywords:
бухгалтерский учет; скидки; маркетплейс; товары; реализация; анализ.Abstract
The article systematizes the types of discounts provided by the most well-known marketplaces. A classification of discounts is proposed for the purpose of their reliable reflection in the accounting system when selling goods on marketplaces. The procedure for accounting for discounts when selling goods on marketplaces is considered both from the position of the seller and from the position of the marketplace (including attention to the complex case when the discount is not specified in the contract) with a proposal to introduce additional accounts, subaccounts and analytical accounts, which in turn The queue will allow you to competently organize accounting and use the data obtained for analysis.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Исторические науки и археология. Экономические науки. Юридические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.