PSYCHOLOGICAL MEASUREMENT OF ADVERTISINGIN CONSUMER SOCIETY
Keywords:
modern advertizing; psychotechnologies; consumer society; psycho-programming methods manipulation; social controlAbstract
The problem of manipulation technologies distribution in modern society is under study. The role of psychological
knowledge and psychological sciences in the improvement of manipulation technologies in the sphere of modern advertising
is analyzed. The consumer society role as a growth facilitator of a variety of manipulation technologies in different spheres
of public life is defined.
Ref.: 26 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Исторические науки и археология. Экономические науки. Юридические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.