THE PHENOMENON OF VOLUNTEERING AS A SOCIAL INNOVATIONAND ITS ECONOMIC EFFECT
Keywords:
social innovation; volunteering; development of volunteerismAbstract
The phenomenon of volunteering is considered as a social innovation. The development of volunteering in the Republic of
Belarus, the Russian Federation, as well as the world’s experience in the development of volunteerism are being investigated. The
aspects of scientific interest for the study of volunteering are indicated.
The study was carried out with the financial support of the Russian Foundation for Basic Research within the framework of
scientific project № 17-22-01022 “The phenomenon of a surge of volunteerism as a social innovation and a factor for modernization of
economic relations” which was fulfilled by an international research team.
Table. 1. Ref.: 7 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Исторические науки и археология. Экономические науки. Юридические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.