PREDICTORS OF EFFECTIVE COLLABORATION OF THE EDUCATIONAL,SCIENTIFIC AND BUSINESS SECTORS IN TERMS OF DIGITAL ECONOMY
Keywords:
collaboration; predictor; effective interaction; educational, scientific, business sectors; index method; cause-and-effect connectionsAbstract
The growing competition in the domestic and world markets and the increase of the level of consumer demands
regarding the goods make it necessary to search for mechanisms for competitiveness enhancing. One of the effective
mechanisms is the collaboration of education, science and business. To develop a high-quality network of interacting
components, it is necessary to define the most important factors which changes lead to the dynamic response of the
socio-economic system. The paper presents a complex of reasonable prerequisites — predictors, that form a basis for
effective synergy of education, science and business sectors. A scheme of interrelation of the predictors of effective
interaction and expected benefits is presented.
Table. 1. Fig. 10. Ref.: 12 titles.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Вестник БарГУ Серия "Исторические науки и археология. Экономические науки. Юридические науки"
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы сохраняют за собой право заключать определенные договорные соглашения, касающиеся неисключительного распространения опубликованной версии работы (например, размещать ее в институциональном репозитории, публикация в книге) со ссылкой на ее первоначальную публикацию в этом журнале.