МЕТАДАЛАГІЧНЫЯ АСПЕКТЫ ВЫВУЧЭННЯ АДУКАЦЫЙНЫХ ПАДАРОЖЖАЎXVI—XVIII СТАГОДДЗЯЎ НА ПРЫКЛАДЗЕ АДУКАЦЫІ ЯКУБА САБЕСКАГА

Авторы

  • А. І. Калтачэнка Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Рэспубліканскі інстутыт вышэйшай школы», Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, вул. Маскоўская, 15, 220007 Мінск, Рэспубліка Беларусь Автор

Ключевые слова:

метады гістарычнага даследавання; Якуб Сабескі; замежная адукацыя; наратыўныя крыніцы; дыярыуш

Аннотация

У артыкуле аналізуюцца метады гістарычных даследаванняў, найбольш прыдатныя для вывучэння адукацыйных падарожжаў шляхты XVI—XVIII стагоддзяў на прыкладзе выхаваўчых інструкцый і дыярыуша падарожжа Якуба Сабескага — дзяржаўнага і ваеннага дзеяча Рэчы Паспалітай, бацькі караля Рэчы Паспалітай Яна III Сабескага. Асноўная ўвага надаецца спецыяльна-гістарычным і міждысцыплінарным метадам, сярод якіх разглядаюцца наратыўны, гісторыка-генетычны, гісторыка-параўнальны метады і кантэнт-аналіз. Ужываючы названыя метады, разгледзілі замежную адукацыю Якуба Сабескага, яе геаграфію, асаблівасці і ўплыў на кар’еру шляхціца.

Бібліягр.: 17 назв.

Загрузки

Опубликован

2020-12-01

Выпуск

Раздел

ИСТОРИЧЕСКИЕ НАУКИ И АРХЕОЛОГИЯ